Цього року планується створити Новий Освітній Простір у 200 школах України, в 50 з яких також будуть пілотувати інноваційні навчальні програми концепції «Нова Українська Школа»
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства та Міністерство освіти та науки підписали спільний лист, згідно з яким розпочато роботу зі створення шкіл за стандартами Нового Освітнього Простору НОП у рамках концепції МОН «Нова Українська Школа».
«У цьому році Мінрегіон спільно з Міністерством освіти і науки, облдержадміністраціями та територіальними громадами розпочинає реалізацію спільного проекту із впровадження Нового Освітнього Простору НОП у школах України, у рамках якого буде створений сучасний мотивуючий шкільний простір, де діти хочуть навчатися»,-повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Лев Парцхаладзе на своїй сторінці уФейсбуціза підсумками онлайн-наради з регіонами
Цього року планується створити Новий Освітній Простір у 200 школах України, в 50 з яких також будуть пілотувати інноваційні навчальні програми концепції «Нова Українська Школа».
За підсумками засідання спільним листом мінрегіон і МОН доручили обласним державним адміністраціям і КМДА активізувати роботу щодо реалізації проектів Нового Освітнього Простору та до 15 травня 2017 року створити відповідні робочі групи. Лист підписали віце-прем’єр-міністр – міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко та міністр освіти та науки Лілія Гриневич.
Проект НОП передбачає проведення комплексних заходів щодо:
- енергоефективності будівель;
- використання яскравих та креативних дизайнерських рішень;
- закупівлі обладнання та програмного забезпечення;
- проведення швидкісного інтернету та встановлення Wi-Fi;
- створення умов для інклюзивного навчання дітей.
Нова Українська Школа – це концепція реформи української шкільної освіти, яка передбачає:
- створення сучасного освітнього середовища;
- впровадження нового змісту та структури школи;
- орієнтацію на учнів та педагогіку партнерства;
- автономію школи та справедливе фінансування.
Рекомендації щодо створення освітнього середовища «Новий освітній простір»
До уваги освітян, громадських організацій, пропонується ознайомитись з інформацією та наочними матеріалами, які можуть стати у нагоді при створенні опорних шкіл та при підготовці проектів з їх облаштування.
Відбір загальноосвітнього навчального закладу
§ Будівля загальноосвітнього навчального закладу не повинна бути в аварійному стані.
§ Земельна ділянка, на якій розташований загальноосвітній навчальний заклад повинна мати достатньо місця для облаштування функціональних зон: відпочинку, навчальних, навчально-дослідних, спортивних, тощо.
§ Після проведення будівельних робіт в загальноосвітньому навчальному закладі:
§ бажано, щоб були вільні приміщення для облаштувань навчальних i спеціалізованих кабінетів, лабораторій та ігрових та інших приміщень;
§ приміщення мають бути пристосовані для дітей з особливими потребами та мати високий потенціал енергозбереження, а також можливість підвищення енергоефективності будівель школи до категорії С/D.
Створення нового освітнього простору має забезпечити доступність та комфортність сучасних умов навчання, розвитку та спілкування учасників навчального процесу
1.ПРОПОЗИЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ДИЗАЙНУ ШКОЛИ
§ енергоефективні технології (утеплення фасаду будівлі)
§ яскравий дизайн у сучасній стилістиці – мурали, 3D та тематичний дизайн з максимальним використанням фасаду
2.ПРОПОЗИЦІЇ ДО ВНУТРІШНЬОГО ДИЗАЙНУ ШКОЛИ
Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
Класи та учбові приміщення
§ сучасне оформлення класів з максимальним використанням стін у навчальному процесі (можливість писати – розміщення декількох дошок на стінах класу; розміщувати засоби навчання)
§ безпечні розетки та проводка для комп’ютерів, електронного робочого місця вчителя, мультимедійної дошки, проектора
§ багатофункціональний учбовий простір (меблі-трансформери для різних форм організації навчання)
§ забезпечення сучасним навчальним обладнанням, засобами навчання, відповідно доПереліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом МОН від22.06.2016 №704 (далі – Перелік)
Холи, коридори, сходові клітини,зони загального використання
§ сучасні дизайнерські підходи та елементи дизайну – 3D, перспектива, колористика, цікава для дітей тематика, що розвиває творче мислення, широкий світогляд та естетику
§ окрема тематика для початкової школи
§ оснащення для інклюзивного навчання (пандуси, перила, підйомники, туалети з урахуванням спеціального обладнання для дітей з особливими потребами)
Відпочинкові зони
§ умови для активного відпочинку (розмітка “класики”, лабіринт, тощо), столи для настільного тенісу, тощо
§ можливість використовувати стіни для творчості (рамки для малюнків, дошки для малювання, тощо)
Спортивно-фізкультурні приміщення
§ спортивний зал з мотивуючою візуалізацією, дизайном на спортивну тематику
§ сучасне спортивне обладнання
§ тренажерний зал з обладнанням для тренувань та хореографічних занять
Актова зала
§ творче оформлення зали – сучасний дизайн та візуалізація
§ обладнання для презентацій (проектор, комп’ютер, мікрофон, тощо)
Їдальня
§ оформлення приміщення – еко-тематика здорового якісного харчування та здорового способу життя
§ сучасний інтер’єр
Бібліотека
§ сучасне оформлення та дизайн приміщення, комфортні меблі
§ комп’ютерна зона для он-лайн навчання
§ проектор та екран (можливість використовувати бібліотеку для різних форм організації навчання)
§ сучасний довідково-пошуковий апарат (програмне забезпечення)
Класи для творчості, музики, трудового навчання
§ тематичне оформлення стін
§ меблі-трансформери
§ сучасне обладнання для трудового навчання
§ багатофункціональний простір
§ забезпечення сучасним навчальним обладнанням, засобами навчання, відповідно доПереліку
Забезпечення санітарних норм та стандартів у туалетах
§ окремі кабінки, тепла вода, засоби гігієни, дзеркало тощо
§ туалети з урахуванням спеціального обладнання для дітей з особливими потребами
Створення медико-санітарного пункту
§ медичний кабінет (устаткування, обладнання загального та медичного призначення, оснащення медикаментами та перев’язувальними матеріалами, лікарськими засобами для надання невідкладної допомоги )
§ медичний кабінет у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах, навчально-реабілітаційних центрах для дітей з особливими освітніми потребами (загальне обладнання, обладнання для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, з тяжкими порушеннями мовлення, зі зниженим зором та сліпих, зі зниженим слухом та глухих, збiльшувачi текстів, орiєнтацiйнi пристрої тощо)
* При зміні внутрішнього дизайну школи мають використовуватися “зелені” технології та енергоефективність
3.ПРОПОЗИЦІЇ ДО УПОРЯДКУВАННЯ ПРИШКІЛЬНОЇ ТЕРИТОРІЇ
Відпочинково-ігрові зони
§ зона для активного відпочинку – доріжки для прогулянок, лабіринти, обладнані (пристосовані) зони для рухливих та розвиваючих ігор на свіжому повітрі
§ окрема ігрова зона для початкової школи
§ зона для пасивного відпочинку – тіньові навіси, лавки з ортопедичними властивостями
Спортивна зона
§ обладнаний спортивний майданчик з біговою доріжкою та умовами для спортивних ігор (баскетбольні стенди, волейбольні штанги)
§ футбольне поле з природним або штучним покриттям
§ гімнастичне та фізкультурне обладнання (турнік, лазанка, рукохід, лабіринт, брус, шведська стінка, стійка для стрітболу, тощо)
Навчально-дослідний майданчик
§ обладнана (пристосована) зона для проведення уроків (природничій напрямок, творчість) на свіжому повітрі
§ зона для дослідно-експериментальних робіт з природничого напрямку
§ зона з розміткою дорожнього руху (пішохідні переходи, основні дорожні знаки) для навчання основним ПДД
Транспортна та технічна зона
§ забезпечення капітального ремонту основних доріг по маршруту підвезення дітей;
§ асфальтований під’їзд та стоянка для шкільних автобусів, автівок та велосипедів
§ огороджені господарські зони (сміттєві баки, трансформатори, газорозподільники, тощо)
Забезпечення сучасного покриття(гума, штучна трава, відсів, пісок), бетонування обладнання, відвід води
Створення безпечних умов навчання
§ відеонагляд
§ тривожна кнопка
* ВСІ ПРОЕКТНІ РІШЕННЯ МАЮТЬ ВРАХОВУВАТИ ПОТРЕБИ ОСІБ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ
4.ПРОПОЗИЦІЇ ДО ЕЛЕКТРОННОЇ ПЛАТФОРМИ НАВЧАННЯ
§ швидкісний інтернет (не менше 100 Мбит/с)
§ електронне робоче місце вчителя
§ мультимедійні дошки
§ комп’ютерний клас
§ веб-камери (в тому числі, для забезпечення інклюзивного навчання)
* Комп’ютерне та мультимедійне обладнання відповідно до
НОВИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР–школа, у якій хочеться навчатися!
Примітка:Зазначаємо, що наведені матеріали не містять нормативного права та мають рекомендаційний характер. При виготовленні проектної документації обсяги та види робіт, обладнання, програмне забезпечення, дизайнерські рішення тощо визначаються замовником самостійно.
Коментарi