Виховна година
Тема. «Безпечний Інтернет для дітей»
Мета. Актуалізувати та розширити знання дітей про Інтернет та його переваги; уточнити знання про небезпечні ситуації під час роботи в Інтернеті; формувати навички безпечної роботи в мережі Інтернет. Розвивати критичне мислення. Виховувати культуру спілкування в Інтернеті.
Хід заняття
- Визначення теми та мети заняття
- Якщо вам треба знайти якусь інформацію, відповідь на якесь питання, до кого або до чого ви б звернулись? (книжка, вчитель, батьки, Інтернет тощо)
- Якби я задала таке запитання дітям 30 років тому, то однієї з цих відповідей я б не почула. Якої саме? (Інтернет)
Вчитель пише на дошці слово ІНТЕРНЕТ
- Думаю, ви зрозуміли, про що буде іти мова на уроці. Зараз Інтернет вже міцно ввійшов в наше життя. Чому ж саме на початку лютого ми ведемо про це розмову? З 2004 року щорічно у другий вівторок лютого відзначається День безпечного Інтернету. У 2021 році – це 9 лютого.
Слайд 1
- Сьогодні ми поговоримо з вами про те, що дає нам Інтернет і яких правил слід дотримуватись, щоб Інтернет був для нас безпечним.
- Визначення поняття «Інтернет»
- Готуючись до нашої розмови я провела з вами анкетування. Ці питання я буду озвучувати протягом нашої бесіди. Перше питання звучало так: «Чи знаєте ви, що таке Інтернет?»
Вчитель оголошує результати анкетування (анонімно)
Робота із слайдом.
- Давайте прочитаємо визначення цього поняття. Слайд 2
- Бесіда «Інтернет – друг»
- Наступне запитання анкети звучало так: «Як часто ви користуєтесь Інтернетом?» (Вчитель оголошує результати анкетування)
- Цікаво, а що ж ви робите кожного дня в Інтернеті, адже більшість учнів вказали, що користуються ним щодня? (Відповіді дітей)
Робота із слайдом 3
- Можливості Інтернету дуже великі. Ми змогли з вами оцінити це нещодавно, працюючи дистанційно. Слайд 4
- Проблемне питання
- Чому ж якщо Інтернет дає нам стільки позитивного, день називається Днем безпечного Інтернету? Чому треба говорити про якусь безпеку?
Відповіді дітей.
- Робота в групах. Розв’язання проблемних ситуацій.
Група 1
Андрій отримав на електронну адресу лист від незнайомця, в якому він пише, що хотів би дружити з хлопчиком. Незнайомець пропонує Андрію зустрітись.
Що ви порадите Андрію?
Група 2
Іван отримав на електронну адресу посилання з невідомими файлами. Їх потрібно відкрити та завантажити на свій комп’ютер.
Що ви порадите Івану?
Група 3
Марійчина подружка виклала у соціальні мережі їхнє спільне фото. Дозволу у Тані вона не спитала.
Як ви оцінюєте вчинок Марійчиної подружки?
Група 4
У Марини є нова віртуальна подружка, яка просить дівчинку назвати свою домашню адресу та номер телефону, щоб відправити подарунок.
Що ви порадите Марині?
Група 5
Новий віртуальний друг Данила просить перерахувати йому невелику суму грошей, бо у нього трапилась якась біда і він поверне скоро гроші.
Що ви порадите Данилу?
- Визначення проблем, які несе з собою Інтернет
Робота із слайдом 5, 6
- І звичайно не треба забувати, що довге перебування за комп’ютером шкодить здоров’ю.
- Інформація про соціальні мережі.
Слайд 7
- Як на мене, то найбільшу небезпеку в Інтернеті несуть з собою соціальні мережі. Бо тут іде активне спілкування, обмін інформацією. З результатами нашого опитування частина дітей з класу вже зареєстрована у соціальних мережах. А платформою для спілкування Вайбер користуються 21 учень із 23. Тут велика відповідальність лежить і на ваших батьках, які зобов’язані слідкувати за вашою активністю у соціальних мережах. Тому і для батьків я надам необхідну інформацію про безпеку в Інтернеті.
- Вправа «Незакінчені речення»
«Сьогодні на занятті я дізнавсь…»
«Я зробив для себе висновок, що …»
«Тепер я буду …»
- Рефлексія
Перегляд мультфільму про безпеку в Інтернеті (за вибором вчителя)
Анкета до Дня безпечного Інтернету
- Чи знаєш ти, що таке Інтернет?
а) так
б) ні
в) щось чув/ чула, але не знаю точно, що це таке
2. Як ти можеш пояснити, що таке Інтернет?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Як часто ти користуєшся Інтернетом?
а) кожного дня
б) 2 – 3 рази на тиждень
в) 1 раз на тиждень
г) рідко
4. З якою метою ти використовуєш Інтернет?
а) пошук інформації
б) спілкування з друзями та рідними
в) комп’ютерні ігри
г) перегляд відео на Ютубі
д) читання художньої літератури та прослуховування аудіо книг
Інше ____________________________________________________________
- Чи зареєстрований ти у будь-якій із соціальних мереж?
а) так
б) ні
в) я не знаю, що це таке
6. Якщо ти відповів/відповіла «так» на 5 питання, то напиши у яких соціальних мережах ти зареєстрований (Вайбер, Фейсбук, Інстаграм, Телеграм чи інше)
__________________________________________________________________
Коментарi