УКРАЇНА

БЛАЖІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

РОКИТНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

34230, вул. Шкільна, 1 с. Блажове Рокитнівський район Рівненська область

e-mail: blazhevo_znz@ukr.net тел. (03635) 34-2-46, телефон\факс 2-39-18

Ідент. код ЄДРПОУ: 25319286

Витяг з наказу

від 02.02.2019 р. №19

Про протидію

булінгу (цькуванню)

в школі та громадських місцях

Відповідно до Закону України «Про внесення зміни до деяких законодавств освіти України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р.№2637-ХІІІ, відповідно до листа МОН України від 29.01.2019/І/ІІ-881« Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавств освіти України щодо протидії булінгу»

НАКАЗУЮ:

Управлінський напрям:

1. Перевірити приміщення, територію закладу освіти з метою встановлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу.

До 10.02.2019р. Дирекція школи

2.Посилити контроль за чергуванням вчителів, батьків по школі і на шкільному подвір´ї.Згідно затверджених графіків /постійно/.

3.Розробити та затвердити план заходів спрямований на запобігання та протидію булінгу.

До 10.02.2019 р. Дирекція школи

4.Оприлюднити план заходів спрямований на запобігання та протидію булінгу на шкільному сайті та інформаційному стенді.

Заступник директора з ВР

5.Здобувачам освіти, педагогічним працівникам, батькам та іншим учасникам освітнього процесу повідомляти керівника закладу про випадки булінгу відповідно до заяв, що надійшли /постійно/.

6. Розглядати та з´ясовувати обставини випадків булінгу відповідно до заяв, що надійшли /постійно/.

7.Налагодити роботу психологічних служб, виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

Практичний психолог

8. Запровадити консультаційну годину. Скриньку довіри.

Практичний психолог

Просвітницький напрям:

1. Оприлюднювати на веб-сайті школи, даних положень та при проведенні інструктажів:

-правила поведінки здобувачів освіти;

- план заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу;

-процедуру надання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу у закладі освіти;

- порядок реагування на доведенні випадки булінгу в закладах освіти та осіб відповідальність осіб, причетних до булінгу.

Заступник директора з ВР

2. Керівнику закладу освіти повідомляти уповноваженого підрозділу органів Національної поліції України та службу у справах дітей.

Директор школи В.А. Степанча

Порядок реагування на доведені випадки булінгу

1. Учасники освітнього процесу (вчителі-предметники, черговий вчитель, класний керівник) складає акт про порушення поведінки.

2. Акт реєструється класним керівником, який направляє буллер та постраждалого до практичного психолога та соціального педагога.

3. Психолог проводить корекційну та профілактичну роботу.

4. Класний керівник повідомляє батьків буллера та постраждалого про випадок булінгу.

5. Батьки постраждалого звертаються до керівника закладу із заявою про розгляд даного випадку.

6. Керівник закладу створює комісії з розгляду випадків булінгу.

7. Комісія розглядає даний випадок.

8. Якщо випадок булінгу доведений, керівник закладу забов’язаний повідомити уповноваженого підрозділу органів Національної поліції України та службу у справах дітей.

9. Доведений випадок булінгу тягне за собою накладання штрафу від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів.

10. Штраф накладається на батьків (або осіб, які їх замінюють) неповнолітнього.

Форма заяви


Директору
Блажівської ЗОШ
І-ІІІ ступенів
Степанчі В. А.
жительки (ля)
с. Блажове
Холоденко Марії
Сергіївни

Заява

Прошу Вас розглянути випадок булінгу (насилля, цькування), який був вчинений щодо моєї дитини учня (ениці) 5 класу Холоденко Максима Петровича 15.02.2019 р. на території шкільного подвір’я. Насилля проявив учень 6 класу Семеренко Олег Вікторович.

Дата Підпис

План

заходів по боротьбі з булінгом

у Блажівській ЗОШ І-ІІІ ступенів

на ІІ семестр

2018-2019 н. р.

№ п/п Захід Відповідальний Дата проведення
1. Тренінг «Спілкування між однолітками» Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) 21.01-29.01
2. Проведення анкетування, на виявлення учнів, які страждають від проявів булінгу та насильства Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) 28.02-01.02
3. Робота з дітьми, які страждають від проявів булінгу та насильства Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) Класні керівники 1-11 класів 04.02-08.02
4. Тест на визначення агресивності в учнів Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) 18.02-22.02
5. Виховний захід «СТОП БУЛІНГ» Класні керівники 1-11 класів 04.03-08.03
6. Робота з батьками. Поради батькам «Як протидіяти булінгу» Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) Класні керівники 1-11 класів 11.03-15.03
7. Виховний захід «Викресли булінг» Класні керівники 1-11 класів 18.03-22.03
8. Тренінг «Я у гніві» Класні керівники 1-11 класів 08.04-12.04
9. Виховний захід «Як протидіяти тиску однолітків» Класні керівники 1-11 класів 15.04-19.04
10. Зустріч «Школа і поліція» ЗДВР (Коханевич І. В.) Класні керівники 1-11 класів 06.05-10.05
11. Виховний захід «Як подолати конфлікт?» Класні керівники 1-11 класів 13.05-17.05

План

заходів по боротьбі з булінгом

у Блажівській ЗОШ І-ІІІ ступенів

на І семестр

2018-2019 н. р.

№ п/п Захід Відповідальний Дата проведення
1. Конкурс малюнків «Я маю право» Класні керівники 1-4 класів 17.09
2. Анкетування «Як ти почуваєшся в школі» Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) 17.09-21.09
3. Тренінг «Якби ти почувався коли б…» Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) 18.09
4. «Кіно клуб» обговорення фільму «Я маю право» з учнями 9-11 класів ЗДВР (Коханевич І. В.) 20.09
5. Виховна година «Рівний-рівному» Класні керівники 1-11 класів 19.09
6. Флешмоб «Не смійся з мене» Педагог-організатор (Кибукевич Р. Ф.) 21.09
7. Розроблення рекомендацій для батьків «Профілактика булінгу» Розміщення інформації на сайті школи. Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) ЗДВР (Коханевич І. В.) 21.09
8. Тренінг «Рівний-рівному» Класні керівники 1-11 класів 24.09-28.09
9. Дискусія «Життя без загроз» Класні керівники 5-11 класів 15.10-19.10
10. Живе опитування по булінгу Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) 22.10-26.10
11. Бесіда «Не будь байдужим» Класні керівники 1-4 класів 19.11-23.11
12. Виготовлення буклетів, листівок «Світ без насильства» Класні керівники 5-11 класів 19.11-23.11
13. Кіно-клуб «Як Нік Вуйчич боровся з булінгом у своєму житті» ЗДВР (Коханевич І. В.) Практичний психолог (Кибукевич Н. Ф.) 19.11-23.11
14. Бесіда «Правила поведінки, коли мене ображають» Класні керівники 1-11 класів 24.12-28.12
15. Бесіда «Які у мене цінності» Класні керівники 5-11 класів 24.12-28.12

Права та обов’язкиучнів

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про загальну середню освіту» учень – це особа, яка навчається і виховується в одному із загальноосвітніх навчальних закладів, зарахування до яких, як правило, здійснюється з 6 років.

Статус учнів як учасників навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах, їх права та обов’язки визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 53 Закону України «Про освіту» учні як здобувачі освіти мають право на:

1) навчання впродовж життя та академічну мобільність;

2) індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

3) якісні освітні послуги;

4) справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

5) відзначення успіхів у своїй діяльності;

6) свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

7) безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

8) повагу людської гідності;

9) захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

10) користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

11) доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

12) інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Учні як здобувачі освіти зобов’язані:

1) виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

2) поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

3) відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

4) дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

Учням забороняється:

  • допускати прояви грубості, вульгарності;
  • палити у приміщеннях і на території навчального закладу;
  • використовувати петарди;
  • вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;
  • псувати державне, громадське та особисте майно.

ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ для учнів

Ø Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце, готує все необхідне навчальне приладдя.

Ø Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби й отрути.

Ø Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

Ø Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти з школи та її території в урочний час.

Ø У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов’язаний представити довідку з медичної установи.

Ø Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші — молодшим, хлопчики — дівчаткам.

Ø Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

Ø До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

Ø Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

Ø Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках.

Ø Учень зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

Ø Учень повинен належним чином вести щоденник, пред’являти його на першу вимогу вчителя.

ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

Ø Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп’ютером.

Ø Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

Ø Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

Ø Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

Ø Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

Ø Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.

ПОВЕДІНКА УЧНІВ НА ПЕРЕРВАХ

Під час перерви учень зобов’язаний:

Ø підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

Ø вийти з класу, якщо попросить вчитель;

Ø підкорятися вимогам чергового учня чи учителя.

Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити на власний розсуд, проте він не повинен заважати іншим, порушувати правил безпеки.

Ø Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, майстерня, спортзал).
Ø Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор.

Ø Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
Ø У школі категорично забороняється тютюнопаління.
Ø Категорично заборонено самовільно відчиняти вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
Ø На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Кiлькiсть переглядiв: 165

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.